Domov/Home
REGIÓNY SLOVENSKA - Abov - Dolné Pohronie  - Gemer  - Hont  - Horehronie - Šariš - Spiš
CHKO Poľana

SEBEDÍN - BEČOV



Video




Prehrať video


Maďarský preklad komentára
Sebedín – Bečov község a Poľana előhegyei között fekszik, a Besztercebányai és Zólyomi járások határán. Sebedín első említése 1351-ből származik. A község 1424-től a vígľasi váruradalom birtokaihoz tartozott. A 16. századtól kezdődően 1848-ig több nemesi család tulajdonában volt, leghosszabb ideig a Zolnayak birtokolták. Sebedín domináns épülete a községi hivatal, amelyben a szociális szolgáltatások háza is székel. Bečov a 14. század közepén keletkezett. A 16. századig Mičinái nemesek birtokában volt, aztán Hronseki nemeseké lett, később pedig a vígľaši váruradalom birtokaihoz tartozott. A két községet 1964-ben egyesítették. Mindkét falurészben látható egy-egy 18. századbeli, falazott, barokk stílusú harangláb. A községben úgyszintén két ravatalozó van. Istentiszteletekre a Bečovi lakosság Hrochoťba jár, a Sebedíniek pedig Očovára.

Anglický preklad komentára
The village Sebedín – Bečov is situated in the headland of Poľana region, on the border of the districts Banská Bystrica and Zvolen. The oldest mention about Sebedín is from the year 1351. From the year 1424 it belonged to the Vígľaš castle county. From the 16th century up to the year 1848 it was possessed by the yeomanry families, for the longest time the Zolnay family. Dominant of Sebedín is a building of municipal office where also a centre of social services has its seat there. Bečov originated in the half of 14th century. Untill the 16th century it belonged to the yeomans from Mičiná, later from Hronsek and later to the Vígľaš castle county. In the year 1964 both village were united into a single one. In both parts there are situated baroque brick-built belfries built in the 18th century. The village has also two mourning houses. Dwellers from Bečov attended worships in Hrochotice and from Sebedín in Očová.

Nemecký preklad komentára
Die Gemeinde Sebedín-Bečov liegt am Fusse des Gebirges Poľana, an der Grenze der Bezirke Banská Bystrica und Zvolen. Die älteste Erwähnung von Sebedín ist aus dem Jahre 1351. Seit 1424 gehörte sie der Burgherrschaft Vígľaš. Seit dem 16. Jahrhundert besassen sie kleinadelige Familien, am längsten Familie Zolnay. Die Dominante von Sebedín ist das Gebäude des Gemeindeamtes, in dem auch das Haus der Sozialdienste seinen Sitz hat. Bečov entstand in der Hälfte des 14. Jahrhunderts. Bis ins 16. Jahrhundert gehörte es dem Kleinadel aus Mičiná, dann aus Hronsek und spätr der Burgherrschaft von Vígľaš. Im Jahre 1964 wurden beide Gemeinden vereinigt. In beiden Ortsteilen befinden sich barocke gemauerte Glockentürme, die im 18. Jahrhundert gebaut wurden. Die Gemeinde hat auch zwei Trauerhäuser. Die Bewohner von Bečov besuchen die Gottesdienste in Hrochoť, die Bewohner von Sebedín in Očová.

Print/Tlačiť